Mc driveR





entry kali ni lebih kepade pandangan dan hanya ingin berkongsi cerita..smalam lpas maghrib tetibe kakak aku ajak pg ikea.. mmg la die ajak aku sbb nak suruh aku jd driver.. biase lah tuh..dgn alasan aku lg tau jalan nak pg sane dr die.. cis! (pnat jd driver die tiap2 hari) sbb aku bosan yg amat dok umah aku on je lah! dah la malam..nak ke damansara..jauh tuu dr ampang.. dgn mata yang dah ditarik nikmatnye sikit demi sikit,rabun lg silau agak menyukarkan perjalanan waktu malam.. tp takpe..bawak slow2 je la..nasib tak hujan.. klau tak cam siput la aku drive..

yang nak dijadikan cerita ni pasal pemandu2 yang 'hebat' kat lebuhraya ni.. khususnya kat KL lah.. sbb aku kat kl..observation lbh kpd org2 KL.. aku mmg ngaku la sesetengah pemandu ni mmg 'hebat' kat jalan raya..sbb ape? sbb..kalau bole laju lg dr gear 5..mmg bole terbang la kete dorang..dah tu mencelah kiri kanan ikut suke dgn laju tanpa signal --padahal signal sblah stereng je-- tgh2 memandu aku pon terfikir.. kemane dorang ni nak pg sbnanye? nak cecepat sgt ni ape hal? tak kesah la dorang nak bawak laju mane pon sbb dorang byr cukai jalan jugak..tp yang masalahnye dorang membahayakan pemandu lain.. tu baru pasal bawak laju.. blom pasal perangai sekor2 yang memandu plak kan.. klau nak diikutkan..pasal perangai x senonoh segelintir org yang memandu pon bole sampai sumpah seranah kat pemandu2 lain..

kete cabok yang aku slalu drive tu pulak ade tanda 'P'..walaupun aku da ade lesen btol.. haa..lg la kete2 'besar' ni nak amik kesempatan.. menyampah btol.. asik nak menghimpit slagi dekat yg boleh dah tu suke nak hon2.. klau aku ni sakit jantung bole mati tekejut tau?
ade jugak driver yang 'pantang' nampak pompuan bawak kete..ye laa pompuan kan bwk kete lembab! aku pon kekadang bengang gak kan.. nak bersiar2 plak die kat tgh jalan.. menggugat kesabaran btol.. tu la kan.. org bawak kete laju marah..bawak slow pon nak marah.. nak marah org sgt pon tak boleh sbb kite pon kekadang mcm tu jugak.. hee.. (sesekali je lah) =p ape2 pon yang penting berhati-hati di jalan raya.. ingatlah org yang tersayang.. safety first! haa..sekian

pemandu prihatin ->haha


p/s: aku dah penat jadi driver weyh!!!



No comments: