10 fakta 'sekolah' dan aku


  1. Aku paling malas bile hari minggu kena bangun pagi2 sebab dipaksa basuh kasut..kalau lambat nanti takut tak  kering.. alaahh..lemah! dulu time sekolah rendah pakai kasut 'spark' je..bata punye.. korang pon kan? kan? haha.. naik sekolah menengah dah pandai dah pakai converse.. kalau converse lagi hitam lagi menawan.. mmg tak la nak basuh kasut.. kalau dah malas sgt aku kapur je.. kapur kasi tebal bg nampak putih beseri.. haha.
  2. Dulu masa sekolah aku ni mcm budak yang ada ke takda ke sama je..takde sape nak heran pon.. aku pegi sekolah,pegang buku.. balik sekolah pg tusyen.. balik tusyen straight balik rumah! takde masa nak serong2 ni. bole jugak la kalau nak kata aku ni 'nerd'..but nerd in a good way.. haha.. berkawan pon dengan budak2 yang sekelas je.. tak ramai kawan lelaki.. dan tak pernah ade bf di sekolah! bak kata ustazah aku, "ape klas couple dgn budak sama sekolah!" wahh..bukan main lg ustazah.. hahaha
  3. Masa sekolah rendah dgn sekolah menengah,aku tak berapa gemar makan kat kantin sekolah..bukan ape.. rase tak bebaloi keluar duit yg banyak utk makanan yg x sedap! bawak bekal lg best! nikmat je makan.. tp jgn xtau.. dulu masa sekolah menengah ade sekali aku makan kat kantin.. time tu plak ade minggu bersopan santun.. masa aku makan tibe2 cikgu HEM (hal ehwal murid), cikgu normah namanya datang kat aku tibe2 tanya nama aku.. aku pon ckp la.. last2 kat perhimpunan aku dapat 'award' makan bersopan..WTF? hahaha.. dapat sijil kot?! mcm lawak gile tapi aku rase sijil tu yg paling unik pnah aku dapat.. =)
  4. Masa sekolah,aku tak reti nak buat jahat..langsung! serius bai.. orang lain sibuk ponteng kelas,datang lambat, serong sane sini, kurang ajar dgn cikgu, tapi aku serius la..takde rekod.. mase dah akhir2 taun,mmg lg ramai la budak ponteng.. even x belajar pon kan.. aku pg sekolah cam biase.. last2 tgk kelas kosong.. terasa gak nak blk awal.. tapi aku dah kate aku x reti nak buat jahat..last2 aku dgn geng mintak permission kat cikgu disiplin, cikgu Maniam mintak nak balik..die kate ok zaaassss kitorang cabut! hahaha.. cikgu Maniam tu best kot! ajar sejarah.. masuk kelas suruh salin nota bagi tajuk,last2 die bole cerita pasal harry potter la,F1 la sampai masa habis.. haha.. sbb tu sejarah aku xdapat A1!
  5. Aku tak cakap aku ni trend setter,tapi mmg jelas boleh nampak dan kawan2 aku pon perasan bile aku mula pakai tudung kain cotton..then suddenly after 2,3 months mmg bole nampak la ade beberapa org dah tuka tudung dorg.. aku xnak pakai name tag sekolah yg sulam tu..buruk kot? haha..aku pakai name tag pbsm aku.. sukati aku je.. kekadang aku pakai name tag bukan name aku pon.. hee..ade aku kesah? haha..lagi satu aku suke buat 'collage' yg penuh dgn gambar brandon boyd syg lpas tu aku letak kat file oren aku yg cun.. last2 aku perasan budak2 yg pnah belek file aku tu buat benda yg sama.. tapi dalam hati aku cakap "korang punye tak cantik lah!" hehehe..
  6. Aku tau ramai orang tak suke perhimpunan! sape suke bediri lame2..dgr pengetua membebel.. tapi serius la aku suke perhimpunan! aku tak suke masuk kelas pagi2 isnin tanpa perhimpunan.. hahaha.. kat perhimpunan bole tgk macam2 ragam.. dgn budak2 yg kene denda,yang kene sebat,yang lg best...tgk budak2 pengsan.. kan dammit kan? hahaha.. 
  7. Dari sekolah rendah sampai sekolah menengah,jawatan yang slalu aku dapat Bendahari..aku pon xtau la kenapa.. memang budak2 dah bole panggil aku ceti..ceti haram! keje nak mengutip duit je.. tapi ape aku bole buat.. sape suruh korang vote! hehe.. tapi satu yang bagus jadi bendahari bile orang percaya kat kita.. terima kasih cikgu!
  8. Zaman sekolah,aku sangat aktif bersukan..dari sekolah rendah,olahraga dah jadi sebati dgn jiwa aku.. 100m, 200m,4x100m,4x200m,lompat jauh, lompat tinggi..abis sume aku balun! oh ye dulu masa sekolah rendah aku satu rumah sukan dgn abang juliana evans..jeffry nama die.. hensem dowh! inspirasi aku jugak utk berlari.. muahaha.. naik sekolah menengah.. aku masih aktif benda yang sama cuma bile naik form 3 aku rase dah penat berlari tanpa dikejar..cewah! aku start aktif persatuan pulak.. PBSM..hello2.. i ade 3 calit oke? pangkat ape eh..gua lupe plak! adehh..
  9. Cikgu aku dulu ade cakap yang suara aku sangatlah sesuai kalau masuk perbahasan..OMG! die nak suruh aku jadi wakil sekolah..memang aku taknak! tak minat kot.. i pemalu tau..haha.. kalau orang suruh nyanyi pon aku segan.. stakat nak karaoke jamban aku takde hal.. balun aje! hehe
  10. Heyyy..masa sekolah rendah aku ade crush..nama die iqbal hasbullah..wahh! ingat tau.. dulu darjah 2 aku duduk sebelah die.. baik la dgn die.. sampai atok aku pon die knal! hehe.. tapi sayang lpas darjah 3 die trus lompat masuk darjah 5.. alaahh..dah x same kelas lagi..lepas habis sekolah aku dah tak jumpe die mahupun terserempak dgn die sampai la skarang.. try carik kat fb pon hampeh.. kat mane ha kau iqbal?? zaman sekolah aku tak banyak crush.. cume iqbal dan syahmie..due2 comel,putih cam cine..hehe.. =)


Haa..sudah lah..otak tak dapat nak fikir lebih2..almaklum lah.. agak tepu sikit sbb teperuk kat rumah aje.. next time kalau rajin aku update fakta zaman kolej plak eh? haha.. challo beteh!~


p/s: dammit dan zul183 kawan sekolah saya.. saya panggil mereka budak blank183 =)


No comments: